W jakim celu dobrze jest outsoursować co-packing?

Propozycje promocyjne stały się nieodłączną cząstką każdego biznesu. Upominki dorzucane do towaru lub komplety 2 w cenie 1 na stałe zagościły w propozycjach producentów. Zamiast samemu organizować co-paking towaru na potrzeby akcji promocyjnych, najlepiej go outsoursować. Jakie korzyści odnosi wówczas zleceniodawca?


W najprostszych słowach co-paking to tworzenie zestawów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne
Author: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Source: http://benjaminmoore.pl/
Z kilku rozmaitych opakowań produktów szykuje się komplety, które trafiają potem do sprzedaży. Proces tenże zwany jest konfekcjonowaniem. Pomimo pozorów co-paking nie jest prostym zadaniem, dlatego producenci często decydują się na jego zlecanie jednostkom zewnętrznym. Dzięki zleceniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny uczestniczyć w całej akcji, a jedynie w jej początkowej fazie, to znaczy drobiazgowych ustaleniach tyczących się kompletów promocyjnych jak też ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz tutaj). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z obranymi założeniami, wydanie towaru, a nierzadko również za dystrybucję artykułów do odbiorcy końcowego.

Jakie branże zazwyczaj korzystają z co-pakingu? Można pomóc sobie w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w supermarkecie i poszukując specjalnych zestawów promocyjnych. Największą ich liczbę możemy spotkać w gałęziach branży spożywczej jak też chemicznej. Znaczną część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi kryje się branża elektroniczna a także prasa (zamieszczanie uzupełnień do gazet, wklejanie próbek artykułów, itp.).


Co-paking dobrze jest outsoursować, kiedy firma znajdzie się w jednej z zachodzących sytuacji: spodziewa się zenitu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, bądź chce zredukować koszty. Co-paking warto zlecić firmie zewnętrznej w momencie, gdy firma ma tak zwane szczyty sprzedażowe w przeciągu roku. Może to być okres świąt Bożego Narodzenia, Dnia dziecka lub np. ferie. Jest to czas niezwykle pracowity i przedsiębiorstwa często nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Następną sytuacją jest brak biegłości w co-pakingu (na www pełna oferta). Warto wtedy temat przekazać firmie, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada obeznanych pracowników, odpowiednie maszyny, wymagane certyfikaty, itd.