W jakim celu dobrze jest outsoursować co-packing?

Propozycje promocyjne stały się nieodłączną cząstką każdego biznesu. Upominki dorzucane do towaru lub komplety 2 w cenie 1 na stałe zagościły w propozycjach producentów. Zamiast samemu organizować co-paking towaru na potrzeby akcji promocyjnych, najlepiej go outsoursować. Jakie korzyści odnosi wówczas zleceniodawca?
W najprostszych słowach co-paking to tworzenie zestawów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne
Author: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Source: http://benjaminmoore.pl/
Z kilku rozmaitych opakowań produktów szykuje się komplety, które trafiają potem do sprzedaży. Proces tenże zwany jest konfekcjonowaniem. Pomimo pozorów co-paking nie jest prostym zadaniem, dlatego producenci często decydują się na jego zlecanie jednostkom zewnętrznym. Dzięki zleceniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej, nie muszą w sposób aktywny uczestniczyć w całej akcji, a jedynie w jej początkowej fazie, to znaczy drobiazgowych ustaleniach tyczących się kompletów promocyjnych jak też ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz tutaj). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z obranymi założeniami, wydanie towaru, a nierzadko również za dystrybucję artykułów do odbiorcy końcowego.

Jakie branże zazwyczaj korzystają z co-pakingu? Można pomóc sobie w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w supermarkecie i poszukując specjalnych zestawów promocyjnych. Największą ich liczbę możemy spotkać w gałęziach branży spożywczej jak też chemicznej. Znaczną część stanowią opakowania kosmetyczne. Zaraz za nimi kryje się branża elektroniczna a także prasa (zamieszczanie uzupełnień do gazet, wklejanie próbek artykułów, itp.).




Co-paking dobrze jest outsoursować, kiedy firma znajdzie się w jednej z zachodzących sytuacji: spodziewa się zenitu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, bądź chce zredukować koszty. Co-paking warto zlecić firmie zewnętrznej w momencie, gdy firma ma tak zwane szczyty sprzedażowe w przeciągu roku.

Kliknij ten link i zobacz więcej szczegółowych wiadomości dotyczących prezentowanego tutaj artykułu. Na pewno jest on niezwykle emocjonujący.

Może to być okres świąt Bożego Narodzenia, Dnia dziecka lub np. ferie. Jest to czas niezwykle pracowity i przedsiębiorstwa często nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Następną sytuacją jest brak biegłości w co-pakingu (na www pełna oferta). Warto wtedy temat przekazać firmie, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada obeznanych pracowników, odpowiednie maszyny, wymagane certyfikaty, itd.